8 Temmuz 2019 Pazartesi

Bir Edebiyatçının Gözünden Ölmeden Önce Yapılacaklar Listesi


Hepimiz birçok kez "Ölmeden Önce Yapılacaklar Listesi" görmüşüzdür. Yamaç paraşütünden dans eğitimi almaya, işaret dili öğrenmekten keman çalmaya kadar bir sürü şey vardır bu listelerde ve hepsini okumayı da çok severim. Fakat ben hayatını kitaplara ve genel olarak edebiyata adamak isteyen biri olarak, bu listeyi sadece bir edebiyatçı olarak yazmak istedim. Ben gerçekten ölene kadar bu listeye yeni şeyler eklenecek ve üstleri çizilecek, en azından öyle umut ediyorum yani. :) Şimdi başlayalım. 




Madde 1: Yazdıklarımı bir gün ellerimde tutabilmek ve aynı duyguları paylaştığım insanlarla konuşup sohbet edebileceğim bir imza günü düzenlemek. Zaten her yazarın en büyük hayali de bu olsa gerek. :)






Madde 2: Nobel Ödüllü yazarlara ait 25 kitap okumak.
Kitap listesine geçmeden önce şunu söylemeliyim. Ben, adını çok sık duymadığımız kitapları okumayı daha çok seviyorum ve araştırırken gördüm ki maalesef internetteki bütün listeler aşağı yukarı hep aynı olmuş. İçlerinde en az 4-5 tane adını çok duyduğumuz yazarlara rastlıyoruz. Fakat ben başka yazarlara da şans vermek istiyorum. O yüzden bu listenin internetteki diğer tüm listelerden farklı olmasına özen gösterdim. Kitapların konularına bakarak, yazarların diğer birçok eserinin arasından tek tek seçtim. Ayrıca çeşitliliğe de önem verdim. Bu listede Japonya’dan, İzlanda’dan, Yugoslavya’dan, Guatemala’dan, İspanya’dan, Almanya’dan ve daha birçok milletten izler bulabilirsiniz. Dolayısıyla okunmaları hâlinde insana gerçekten çok fazla şey katacaklarına, hayata baktığımız pencereyi genişletmek bir yana belki de o pencereyi tamamen kaldıracaklarına inanıyorum. Umarım siz de listedeki bu eserlere bir şans verirsiniz. Listeye geçelim:

1.        Kazuo İshiguro – Beni Asla Bırakma (2018)
2.        Mario Vargas Llosa – Keçi Bayramı (2010)
3.        Herta Müller – Yürekteki Hayvan (2009)
4.        Jean-Marie Gustave Le Clezio - Açlığın Şarkısı (2008)
5.        Dorris Lessing - Altın Defter (2007)
6.        Harold Pinter – Aldatma (2005)
7.        Elfriede Jelinek – Piyanist (2004)
8.        J. M. Coetze – Yavaş Adam (2003)
9.        Imre Kertész – Kadersizlik (2002)
10.      Günter Grass – Teneke Trampet (1999)
11.      Toni Morrison – Sevilen (1993)
12.      Nadine Gordimer – July’ın İnsanları (1991)
13.      Octavio Paz – Ölüm Çiçekleri (1990)
14.      Camilo Jose Cela – Pascual Duarte ve Ailesi (1989)
15.      Joseph Brodsky – Su Seviyesi (1987)
16.      Wole Soyinka – Afrika’ya Dair (1986)
17.      Elias Canetti – Körleşme (1981)
18.      Saul Bellow – Bay Sammler’ın Gezegeni (1976)
19.      Heinrich Böll – Katharina Blum’un Çiğnenen Onuru (1972)
20.      Miguel Angel Asturias  - Guatemala Efsaneleri (1967)
21.      İvo Andriç – Drino Köprüsü (1961)
22.      Haldor Laxness – Özgür İnsanlar (1955)
23.      Frans Eemil Sillanpaa – Bir Hayat Yolcusu (1939)
24.      Luigi Pirandello – Biri, Hiçbiri, Binlercesi (1934)
25.      Anatole France – Tanrılar Susamışlardı (1921)



Madde 3: Çok sevdiğim bir eserin ana dilindeki ilk baskısını bulmak.
Bu liste için şimdilik aklımda olan eserler:

   • Balzac - Vadideki Zambak
   • Jack London - Martin Eden
   • Jack London - Demir Ökçe



Madde 4: Bir Rus klasiğini ana dilinde okumak.



Madde 5: Yurt dışında yaşamak ve yaşadığım yeri, bir romanımda ya da bir kısa hikayemde yazmak.



Madde 6: Bir kitapçıda çalışmak. İnsanlarla kitaplar üzerine saatlerce konuşmak ve onlara kendi beğendiklerimi önermek belki. :)



Madde 7: Bir dergide düzenli olarak yazmak. 




Madde 8: Bir okuma maratonu düzenlemek. 

2 yorum:

  1. yazının ruhuna uygun, nefis fotoğraf ve resimlerle süslenmiş çok tatlı, ilham verici bir yazı.

    YanıtlaSil